Deep Dive, Augustus - September 2024
Met bijna geen interesse meer in de Slay the Spire-modificatie moedigde mijn broer me aan om het project op pauze te zetten en aan iets nieuws te beginnen. Origineel was ik hier geen voorstander van, maar uiteindelijk besloot ik zijn raad op te volgen en nog eens een videogame te maken. Ik nam de documentatie van Godot 4 erbij, installeerde de game engine op mijn laptop en begon met het officiële 2D voorbeeldspel te maken. Na een halve dag werk was het klaar. Met de basistools onder de knie ging ik verder met dit eenvoudige voorbeeld. Ik experimenteerde zelf met de mogelijkheden van de engine en maakte allerlei aanpassingen. Zo voegde ik een instellingenmenu toe, creëerde een scoresysteem, implementeerde power-ups en een timer, en introduceerde zelfs nieuwe vijanden. Alles verliep geweldig... totdat het project werd vervangen door iets nieuws, iets groters, een combinatie van mijn vrijetijdsbesteding en een opdracht voor school. Hoewel ik het jammer vind dat ik het project nooit volledig heb afgerond, ben ik trots op alles wat ik zonder tutorials of uitgebreide documentatie heb geleerd. Geen minuut heb ik spijt gehad van mijn keuze en ik kan niet wachten om dit nieuwe project binnenkort hierboven te laten zien.